حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح (سهشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه ۹دی
امروز هندسه تقابل قدرتهای استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی، و عزم و اراده ملت ایران است و در مقابل، باید این قدرت را حفظ و روز به تقویت کرد.
پیامبربزرگوارما دستیابی به خیر و سعادت در جوامع بشری را در سایه برخورداری از قدرت می دانند…
قدرتهای مستکبر همچون امریکا، سعادت جامعه و آنچه را که «ارزشهای) امریکایی» میخوانند، در جمعآوری ثروت و تسلط بر عالم دنبال میکنند، اما اسلام، سعادت بشر را در رسیدن به کمالات انسانی و جریان داشتن فکر و عمل قرآنی در تمام اجزاء جامعه میداند.
وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه قدرتهای جهانی شده و نظام سلطه با هر تفکر و جریان ضد ظلم و تبعیض در دنیا مخالف است، اما زمانی در مقابل جریانی با تمام وجود به معارضه بر میخیزد که آن جریان توانسته باشد اقیانوس یک ملت را به حرکت درآورد.
ریشه توطئهها و دشمنیهای گوناگون با جمهوری اسلامی تبلور مخالفت با نظام سلطه در ایرانِ برخوردار از «منابع فراوان طبیعی و انسانی و اقتصادی، حرف و منطق و منبر سیاسی، و ابزار و نیروی لایق نظامی» می باشد.
جمهوری اسلامی در مقابل این دشمنیها باید بر قدرت خود بیفزاید و علت تأکید مکرر بر افزایش قدرت داخلی و استحکام ساخت داخل نیز همین مسئله است.
لازم است مجهز شدن به انواع قدرت از جمله «قدرت فکری، اقتصادی،( اجتماعی و بسیج مردمی)
به خیابان آمدن میلیونها نفر در ۲۲ بهمن با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نشانه قدرت نظام اسلامی در بسیج مردمی است که این موضوع در دنیا بینظیر است.
حادثه ۹ دی یکی از عناصر قدرت نظام است و در آن حادثه بینظیر، هیچکس دستاندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بینظیر پدید آمد.
ترفند و خدعه دشمنان در سلب مؤلفههای قدرت نظام اسلامی ایران او همچون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد اما اینطور وانمود میکند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام میشود، بنابراین تلاش میکند با حیلهگری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد شود.
سعادت و شقاوت در گروی چگونگی استفاده از قدرت می باشد .
منع سلاح هستهای مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد اما امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت در اختیار دولت و ملت قرار دارد.
والسلام ۹۵/۹/۷