نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

سلیقه - سرزندگی - سرور- سلامتی - سخنوری-سلطان قلب خانواده-…مارا به چه کارهایی مجبور می کنید حالا نمیشه شش سین باشه ؟ آها احتمالا شگون نداره !!
خود من به شخصه به این جور مسائل اهمیت نمی دهم این هفت سین نشانه هرچیزی که باشه وهرچقدر هم به قول عده ای خوش یمن باشه ساخته وپرداخته ذهن بعضی آدم هاست .تاجایی که من یادم می آید در زنجان ودر بین زنجانی های اصیل همچین مراسمی نبوده .امروزه تلویزیون برای زندگی مردم برنامه ریزی میکنه ودر بین خیلی ها در حد وحی منزله!!!حتی مراسم شب یلدایی که اینقدر با آب وتاب تو تلویزیون نشان داده میشه من ازدوران کودکی خاطره ای در این خصوص ندارم وایضا مراسم چارشنبه سوری و…
اون چیزی که مهمه اینه که ما امروزه زندگی هامون با رسم ورسومهای دست وپاگیر برایمان سخت شده وبرای توجیه این مشکلات میگیم این رسم از قدیم مونده !!! بیچاره قدیمی ها …
در هر صورت موفق باشید …به وبلاگ ماهم سربزنید ممنون میشیم

1391/12/21 @ 08:44

نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه [عضو] 

با سلام و سپاس از سوال بسیار خوب شما

به نظر بنده چه اشکالی دارد در کنار هفت سین قرآنی، یک خانم حوزوی از سفره هفت سینی که مرسوم هست استفاده کند نه به این عنوان که بخواهند سنت ایرانیان باستان را حفظ کنند، بلکه به دیده یک هنر و سنت زیبای ایرانی که می تواند افراد خانواده را در کنار هم جمع کند و از برکات و نعمت های الهی استفاده کنند. و شادی و نشاط و زیبایی را در خانواده داشته باشند. علاوه بر اینکه حتما از وجود برکت قرآن در سفره خود نه تنها به عنوان چینش سفره بلکه از آیات آن بهره مند شوند.

اما استفاده از ماهی های رنگی که در سفره استفاده می شود بنده استقبال نمی کنم.
سایر سین ها همه برکت الهی هستند. سمنو، سیر، سنجد، سبزه و دارای خواصی قابل ملاحظه. و چه اشکالی دارد در کنار این ها از سین های معنوی چون سجاده نیز استفاده کنند. به نظر من نباید محدود به سین های متداول باشد.

به تقویم ها اعتمادی نیست اگر در قلب تان تحولی روی داده است

“عیدتان پیشاپیش مبارک”

طلبه زینبیه: اندیشه

1391/12/13 @ 17:16

نظر از: مولوی [عضو] 

موفق باشید.
باتشکر

1391/12/13 @ 11:44

نظر از: صالحی [عضو] 

صالحی

باسلام
سوال جالبی است بله یه طلبه باید بررسی کند ایا اعمال طول سالش مورد رضایت امام زمانش بود تا اقا جواب سلامش را دهد

1391/12/12 @ 14:05


فرم در حال بارگذاری ...

کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان