آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)

نظر از: هدهد [بازدید کننده]

هدهد
4 stars

سلام
خييييلي مفيد و تامل برانگيز بود!
و اينم اضافه كنيم كه يكي ديگه از عوامل اختلافات بين همسران, عدم اگاهي كافي درباره ساختارها و مزاياي روحي زن و مرده. اگر ما بدونيم كه علت خيلي از رفتارهاي همسرمون “مرد” بودنشونه و به خاطر مردانگيشون از لحاظ رفتاري تفاوت هايي دارن كه ممكنه براي ما خوشايند نباشه, ميتونيم صبورتر باشيم.
به عنوان يك مثال از بين همه مثالهايي كه در زندگي وجود دارن :
در همون موقع ورود همسر محترم به خونه چند نكته وجود داره كه اگر رعايت بشه حتي از خيلي از اختلافات جلوگيري ميشه.
1,در روايات به استقبال كردن خانم از اقا تاكيد شده, (كه بار رواني مثبيتي بر ذهن اقا ميذاره و هم خيال اقا راحت ميشه كه همه چيز خوبه و هم اينكه خب بالاخره خانم هم موظفن اراسته باشن و همين استقبال كردن و اراستگي بسيار در زندگي و بهتر شدن اخلاق طرفين موثره)
2, به علاوه اينكه خانم بدونن از الان تا نيم ساعت ديگه, هيچ سوالي از اقا نپرسن و به قول معروف پاپيچشون نشن. اين يه دليل محكم روانشناسي داره. ما خانم ها,به گونه اي افريده شديم كه در هر لحظه ميتونيم از هر دو نيمكره ي مغزمون استفاده كنيم(نيم كره ي راست, كنترل كننده ي منطق و عقله, و نيمكره چپ, مسووليت احساسات و عواطفو به عهده داره.) اما براي اقايون اينطوري نيست. حدود 25-30 دقيقه طول ميكشه تا از حالت منطقي(سر كار بيرون از خونه) به حالت عاطفي متمايل بشن. اگر در حالت منطقيشون خانم درباره مسايل خانواده و مطالب ديگه ازشون سوال بيش از حد  بكنن, (و بدون در نظر گرفتن اينكه خسته هستن,) باعث اشفتگي و برافروختگي اقا ميشن و اين جدا و واقعا دست خود اقا نيست! همين موضوعات كوچيك اگر رعايت بشن, ميتونن از خيلي از اختلافات كوچيك جلوگيري كنن. اختلافات كوچكي كه اگر بهشون رسيدگي نشه, در ذهن طرفين باقي ميمونه و خداي نكرده مبدل به اختلافات بزرگتر ميشه…
3,…
پوزش از اطاله ي كلامم
يا علي
در پناه حق

1392/06/11 @ 17:30


فرم در حال بارگذاری ...

کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان